Районні відділи соцзахисту Львова готові якісно надавати мешканцям послуги у зв’язку із нововведеннями в призначенні державних житлових субсидій. «Те, що по Україні тільки запроваджують, у зв’язку з урядовими змінами, у Львові вже працює. Відділи соцзахисту працюють без обідньої перерви весь робочий день, нема жодних черг, є достатньо фахівців, які готові пояснити, оформити, допомогли. Тому дуже важливо, щоб львів’яни розуміли. Якщо понад 15% сукупного доходу вашої сім’ї витрачається на компослуги, – а це газ, світло, вода, – тоді звертайтеся у ваш районний відділ соцзахисту і оформляйте субсидію. На жаль, не всі мешканці хочуть тим займатися. Але ми живемо в країні, де немає великих матеріальних статків у більшості людей, тому якщо ви маєте право на субсидію, оформіть її, щоб не переплачувати», – наголосив міський голова Львова Андрій Садовий під час робочого візиту у Галицький районний відділ соціального захисту.
В управлінні соціального захисту і його районних відділах створені «гарячі телефонні лінії», на яких працюють працівники, які надають львів’янам консультації з питань оформлення житлових субсидій. Тобто мешканці можуть звернутись і отримати фахову консультацію, не йдучи в сам відділ. Водночас у «Єдиних приймальнях» районних відділів управління соціального захисту для зручності мешканців вони вже давно працюють без обідньої перерви. На прийомі громадян в «Єдиних приймальнях» працюють 55 працівників, чого достатньо для якісного обслуговування більшої кількості львів’ян, які звертатимуться з питань оформлення субсидій чи інших соціальних допомог. Також для уникнення черг управління соціального захисту запровадило послугу, яка вже діє близько року – можливість попереднього запису на прийом по телефону. Спеціаліст відділу з'ясує суть питання, надасть консультацію та узгодить дату і годину прийому.
Нагадаємо, з 1 серпня внесено зміни до порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.
Відтак, тепер:
1) сім’ям, які складаються лише з пенсіонерів та інших непрацездатних громадян, надано право сплачувати за житлово-комунальні послуги не більше 10 % сукупного доходу сім’ї (раніше було на 5% більше). Якщо сума плати за компослуги перевищує цей відсоток, то сім’я має право на отримання субсидії.
2) сім’ї, в складі яких є працездатні особи, мають право платити за житлово-комунальні послуги не більше 15 % сукупного доходу сім’ї (було на 5% більше – 20%). Якщо сума плати за компослуги перевищує цей відсоток, то сім’я має право на отримання субсидії.
3) громадянам не потрібно надавати довідки з ЖЕКу про забезпеченість житловою площею та житлово-комунальними послугами.
Змінено також форму документів, які слід подавати, а саме:
- форму декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (зменшено кількість сторінок);
- форму заяви про призначення житлової субсидії (замість 4 сторінок – 1 двостороння).
Для призначення субсидії громадянин пред’являє документ, який посвідчує особу (паспорт або інший документ), та довідки про доходи всіх членів сім’ї за попередні шість місяців, що передують місяцю звернення за призначенням субсидії. До слова, особи, які займаються індивідуальною підприємницькою діяльністю, подають з податкових адміністрацій довідки про дохід за попередні два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням субсидії. З цими документами людина звертається у відділ соціального захисту свого району, де заповнює заяву та декларацію про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні. Для заповнення заяви та декларації необхідні: паспорти або дані з паспортів усіх членів сім’ї, ідентифікаційні номери всіх членів сім’ї.