Для чого, чи вірніше «для кого» створюють нові комунальні підприємства і управління в Києві? Кому це потрібно і чому це не потрібно нам?
Не секрет, що зміна кадрів міских служб Києва після останніх виборів і до цього часу, серед інших плодів, дав масу тимчасово вільних чиновників. Найгучнішим виявився скандал із звільненням начальника комунального підприємства «Плесо», що опікується водними об’єктами і пляжами Києва. Не секрет і те, що влада утряслась і майже всі знайшли місце якщо не на старих місцях (наприклад начальник головного управління земельних ресурсів А.Муховиков), то на якихось інших – як мінімум не менш престижних. Найкращий приклад – ненависний киянам начальник Державного управління екології та природних ресурсів Микола Мовчан, будучи нарешті знятим з посади, незабаром отримав крісло начальника одного з департаментів Міністерства охорони навколишнього природного середовища України.
Ця проблема бере початок ще з часу формування структури КМДА. Причина її проста – потреба у полегшенні отримання погоджувальної документації різних проектів, а також посилення дії Закону України «Про столицю України місто-герой Київ». Таким чином, Київська міська рада створила Головне управління земельних ресурсів КМДА, аналогічне такому ж в структурі Держкомзему і Управління охорони навколишнього природного середовища у м.Києві, аналогічне територіальному управлінню Міністерства охорони навколишнього природного середовища України. Відбувається неузгодження та дублювання повноважень подібних управлінь. Проте самі вони наче почуваються нормально. Є навіть певна тенденція взаємного кочування керівних кадрів між «дублями». Проте, перебуваючи у складі КМДА, створені містом управління схиляються до актуальної позиції Київради та надають необхідні для прийняття рішень міської ради погодження. А у державних управлінь просто ніхто не питає.
Тепер же «дублі» державних структур почали виникати і в межах адміністративної системи самого Києва. Так, нещодавно створено КП «Інститут генерального плану м.Києва» і Головне управління зеленого господарства КМДА.
КП «Інститут генерального плану м.Києва».
В Києві функціонує ДП «Інститут Київгенплан» Відкритого акціонерного товариства «Київпроект», що має багаторічний досвід роботи з Генеральним планом Києва, є його розробником та розробником попереднього Генплану. Жодна інша структура не має у своєму складі більш досвідчених і компетентних фахівців з питань Генерального плану м.Києва.
Проте Київський міський голова Леонід Черновецький розпорядився розпочати роботу над створенням науково-дослідницького і проектного інституту генерального плану м.Києва, що формуватиметься у вигляді комунального підприємства. Нова установа має бути створена вже до кінця 2007 року. Вже в цьому році для створення Інституту необхідно біля 2 млн гривень, наступного року – ще 10 млн. Крім того, в КМДА вважають, що до нового КП слід буде передати з архівів «Київпроекту» в комунальну власність всі наробки і документацію, що були розроблені за міські і районні кошти. При створенні цього комунального підприємства відбудеться пряме підпорядкування інституту Генерального плану м.Києва Київській міській державній адміністрації, зміниться структура фінансування та розширяться можливості адміністративного тиску на фахівців з генерального плану при прийнятті рішень, наданні погоджень, висновків тощо. До того ж, створення паралельної «Інститутові Київгенплан» ВАТ «Київпроект» структури - КП Генерального плану призведе до неузгодження розподілу їх повноважень, перекриття фукнцій, а відтак і до надання КП Генерального плану того обраного набору повноважень, що його надасть при створенні підпримства Київрада.
Громадськість переконана, що головною причиною створення КП Генерального плану є те, що «Інститут «Київгенплан» ВАТ «Київпроект» багато в чому опонує і протистоїть пануючій зараз хаотичній і безсистемній забудові Києва і зокрема знищенню нею паркових зон, оскільки ця забудова часто-густо не відповідає Генеральному планові м.Києва на період до 2020 року. Створення «кишенькового» КП дозволить без перешкод отримувати позитивні висновки у нього як у аналітичного органу, лишивши «Інститут «Київгенплан» ВАТ «Київпроект» лише в статусі розробників – проектної організації.
Головне управління зеленого господарства КМДА
Рішенням сесії Київської міської ради, в липні 2007 року було створене Головне управління зеленого господарства КМДА, покликане забезпечити розвиток зеленої зони Києва. Основна заявлена задача Головного управління, судячи з розповсюдженої інформації – контроль за виконанням Програми розвитку зеленої зони м.Києва до 2010 р. По великому рахунку, ГУ є дублем існуючого КО «Київзеленбуд». З одного боку, створення Головного управління, покликаного забезпечувати контроль виконання Програми розвитку зеленої зони м.Києва до 2010 року може неабияк зарадити наболілій проблемі скорочення площ зелених зон Києва. Адже до цього моменту контроль за виконанням Програми було покладено а її замовника – КО «Київзеленбуд», до якого наразі є найбільше претензій громадськості, ніж до будь-якого іншого комунального підримства. Таким чином, КО «Київзеленбуд» не може здійснювати контроль за виконанням Програми, бо є власне її виконавцем. Проте з іншого боку, об’єктивних підстав створення такого управління, виділення на це коштів, приміщення і штату співробітників немає. Натомість плутанина повноважень з усіма перевіреними часом негативними наслідками, буде створена.
Не зрозумілими лишаються деякі питання: 1. Яким є механізм відстеження Головним управлінням порушень Програми розвитку зеленої зони м.Києва і механізм боротьби із ними? 2. Які принципові відмінності у повноваженнях Головного управління відносно повноважень КО «Київзеленбуд»? 3. Яким чином будуть збільшуватись площі озеленених територій загального користування Києва (за рахунок земель яких категорій)?
Ще однією історією до цієї розмови є створення в місті Комунальних підприємств «Жуків острів» і «Труханів острів». Ці КП були створені на початку 2007 року відповідно на території Труханового та жукова островів. Варто нагадати, що Жуків острів є природно-заповідною територією – ландшафтним заказником місцевого значення, а Труханів острів, хоча поки не є заповідним, та зарезервований під заповідання спеціальним рішенням Київради. Обидва КП створюються з претензією на передачу їм земель островів і містять в статутах пункт, що свідчить, що головна мета їх створення – реалізація пректів забудови кожного з названих островів. Головним нюансом є те, що після передачі землі КП, лише вони стануть тими, хто погоджуватиме забудову вже на своїх землях.
Все це схоже на те, що в місті виникла потреба створити нові робочі місця для безпритульних чиновників, що виникають при всіх переформуваннях існуючих установ. Всі ж хочуть бути чиновниками.
На фото: «Вони хотiли нашої землi»
http://www.hw.net.ua/story/51225/