”Iнформацiйно-аналiтична Головна | Вст. як домашню сторінку | Додати в закладки |
Пошук по сайту   Розширений пошук »
Розділи
Архів
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Поштова розсилка
Підписка на розсилку:

Наша кнопка

Наша кнопка

Яндекс.Метрика


email Відправити другу | print Версія для друку | comment Коментарі (0 додано)

Київський трек у небезпеці!

ЗВЕРНЕННЯ on Вересень 30,2007

image

до Президента України В. А. Ющенка

та депутатів Київміськради

 

ініціативної групи спортсменів-велосипедистів

та мешканців  вулиць В. Чапаєва,О. Гончара, Б. Хмельницького, М. Коцюбинського, пров. Бєлінського

 

Шановне панство!

До вас звертаються мешканці мікрорайону, що знаходиться у квадраті вул. Б. Хмельницького, І.Франка, В. Чапаєва, О. Гончара; спортсмени-велосипедисти та всі, хто любить Київ, і хто небайдужий до його долі. Йтиметься про так звану реконструкцію київського велотреку, розташованого за адресою вул. Б. Хмельницького, 58.

 

Коротка історична довідка

Перший велотрек (або так званий «циклодром») знаходився за адресою Бібіковський бульв. (нині – бульв. Т. Шевченка), 77. 23 березня 1899р. на ньому відбулися перші велосипедні гонки, організовані Київським товариством велосипедистів. 1912 р. киянин І. Біленко ініціював створення нового треку. Місце для його побудови відвели у тодішньому Афанасіївському ярі. 1913 р. циклодром було зведено, і на ньому відбулися перші змагання. При циклодромі був організований прокат велосипедів та автомобілів у місті та на треку, вело- та мотосервіс. Тут також знаходився літній театр «Полярная звезда» з оркестром. Велотрек товариства «Авангард» належав міській раді. Параметри треку були від початку майже такими ж, як нині. Довжина доріжки – 286 м; ширина на віражах – 8 м; кут максимального нахилу – 38º; поперечний кут  по прямій – 11º; довжина перехідної кривої – 21,5м; постійний радіус віражу – 21,7м; припустима швидкість – 73,58 км/год. Трибуни треку вміщали 2 000 глядачів.

У 1978 – 1980 рр. було проведено реконструкцію велотреку: бетонне полотно було замінене на дерв’яне (200м3 сибірської модрини), в результаті чого з’явилася можливість сягати швидкості до 85км/год; були споруджені трибуни на 5 000 глядачів.

Нині велотрек знаходиться у районі, де вартість квадратного метру житла становить близько $ 6 000, і ця умова, нажаль, визначає його долю.

2002 р. кримська компанія «Консоль» за замовленням генпідрядника україно-хорватського СП «Гіпек» розпочала будівництво 9-поверхового житлового будинку за адресою вул. Б. Хмельницького, 58. Згодом будинок виявився 17-поверховим, не враховуючи мансарди та трьох нижніх високих поверхів. Будівництво відбувається з грубим порушенням 40 статті 6 глави «Закону України про фізичну культуру та спорт», згідно з якою «Земельні ділянки, на яких розташовані фізкультурно-оздоровчі та спортивні споруди, належать до земель рекреаційного призначення». Це означає, по-перше, що на зазначених теренах заборонено зведення будівель, які не належать до оздоровчих та спортивних (а просто над треком зводиться 20-поверховий житловий будинок); по-друге, згідно з нормами забудови, зведення споруд дозволене на відстані не ближче, ніж 100м, а у містах зі щільною забудовою (таких, як Київ) – не менше 50м від існуючих спортивних арен.

Загальновідомим є скандал навколо торговельного комплексу, що біля Центрального стадіону у м. Києві, зведення якого ставить під питання проведення у Києві чемпіонату «Євро 2012». Відстань від новобудови до велотреку становить МЕНШЕ ніж 1 м!

Стосовно поверховості будівлі, яка в процесі спорудження зросла з 9 до 20 поверхів, виникає питання: з ким та коли це питання було узгоджене?

Оскільки будівництво ведеться безпосередньо над полотном велотреку, кілька разів у процесі робіт на велотрек падали балки та інші важкі будівельні деталі. Тому з метою забезпечення безпеки спортсменів тренування були припинені, і нині частина велотреку, яка безпосередньо прилягає до будівництва, використовується під... збереження будматеріалів (?!!!)

На «превеликий жаль» забудовників, у новозбудованому архітектурному монстрі відсутній паркінг, що значно знижує споживацьку цінність житла, та робить квартири менш привабливими для інвесторів. Прилегла ж територія не дозволяє розмістити велику зовнішню автостоянку. У зв’язку з цим компанія «Гіпек» вирішила збудувати на місці велотреку автостоянку, цинічно назвавши ці брутальні дії його «реконструкцією».

1998 р. фірма «Гіпек» проводила косметичний ремонт комплексу, однак на сьогодні слідів його вже не залишилось. Як інформують забудовники представників преси, велодром, буцімто, планують підняти на 8 м вище нинішнього рівня. Одночасно трекову доріжку планують зменшити з 289м до 250м. Забудовники обіцяють і нову трибуну на 700 місць, 4-поверхову спортивну школу на 110 місць, і необхідну інфраструктуру у центрі велодрому площею 2000 м2 . Забудовники планують вкласти у цей проект $ 15 млн. Утім, головним джерелом прибутку, частина якого, буцімто, буде йти на утримання велотреку, має стати дворівневий підземний паркінг, місце для якого призначається безпосередньо під велодромом.

Київ вже має парковку  «ім. Суркіса», виниклу на місці колишнього відкритого басейну Динамо. Неприпустимо, щоб Київський велотрек повторив сумну долю цієї знищеної спортивної споруди.

Цілком зрозуміло, що модернізація велотреку – це лише привід. Чиновникам та бізнесменам жоден велотрек НЕ ПОТРІБЕН, адже він не приносить тих казкових прибутків, які дає житлове та офісне будівництво. Не підлягає сумніву, що тільки-но унікальну пам’ятку історії, єдиний у світі 1000-футовий велотрек буде знищено, і будуть зведені парковки, та завершені роботи з будівництва безглуздої  20-поверхової громадини, котра паплюжить обличчя міста – гроші негайно закінчаться. Велотрек НІХТО БУДУВАТИ НЕ БУДЕ.

Крім того, слід зазначити, що велотрек знаходиться на місці, де до 1905 р. знаходилось одне з міських звалищ. Під треком – насичена водою пульпа. Вже нині під тиском двадцятиповерхового будинку на полотні з’явилися тріщини та злами. Під час риття котловану пульпа – рідка, желеподібна субстанція – зсунеться, і сусідні будинки по вул. М. Ліпінського (В. Чапаєва) та Б. Хмельницького просто сповзуть у котлован, як це вже сталося, до прикладу, при будівництві ст. м. Деміївська.

Кілька слів про директора велотреку, пана Федюшина, колишнього волейболіста, колишнього посла України в Хорватії. Чому він так полюбив україно-хорватське СП «Гіпек»? Нема нам відповіді. А чи буде в пана Федюшина відповідь – куди ідуть гроші від паркування автомобілів (сьогодні ціна за авто становить 15 грн на добу) на платному паркінгу на 40 автомобілів, розташованого на території треку по вул. В. Чапаєва, з боку, де терен треку прилягає до скверу ім. Олеся Гончара?!

У серпні 2007р. стало відомо, що велотрек був позбавлений статусу пам’ятки історії. Неважко здогадатися, що ця підступна дія була спричинена жадібністю, або боягузтвом державних чиновників. Над унікальною пам’яткою нависла страшна загроза.

 

Висновок

Ми, мешканці прилеглих до велотреку вулиць, спортсмени-велосипедисти, кияни, небайдужі до долі міста, вимагаємо:

 

1.                      Не допускати будівництва автостоянки під маркою реконструкції велотреку.

2.                      Прибрати з полотна велотреку будівельний матеріал та будівельне сміття.

3.                      Відремонтувати за рахунок будівельної компанії пошкоджене з її вини велополотно та повернути киянам пам’ятку історії – велотрек, століття якого ми мали б відсвяткувати 2013 р.


2206 раз прочитано

Оцініть зміст статті?

1 2 3 4 5 Rating: 5.00Rating: 5.00Rating: 5.00Rating: 5.00Rating: 5.00 (всього 511 голосів)
comment Коментарі (0 додано)
Найпопулярніші
Найкоментованіші

Львiв on-line | Львiвський портал

Каталог сайтов www.femina.com.ua