”Iнформацiйно-аналiтична Головна | Вст. як домашню сторінку | Додати в закладки |
Пошук по сайту   Розширений пошук »
Розділи
Архів
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Поштова розсилка
Підписка на розсилку:

Наша кнопка

Наша кнопка

Яндекс.Метрика


email Відправити другу | print Версія для друку | comment Коментарі (0 додано)

SOS! Запоріжці просять допомоги в ЗМІ. Євро-2012 може зупинити будівництво мостів у Запоріжжі!

ПРЕС-СЛУЖБА, Запоріжжя on Квітень 08,2008

image

Через підготовку Євро-2012 може зупинитися будівництво мостів у Запоріжжі. Про це мер Запоріжжя Євген Карташов розповів представникам київських ЗМІ під час «Кави з мером», організованої Інститутом практичної політики.

Адже основні державні фінансові потоки спрямують у міста, де прийматимуть чемпіонат. «Ця стурбованість має під собою реальну основу. Якщо на початку року урядовці впевнено обіцяли: «гроші будуть», то зараз гарантій ніхто не дає, всі говорять «треба думати», – сказав мер. Через чемпіонат Кабмін може «обрізати» Запоріжжю фінансування автотранспортної магістралі через Дніпро (9, 1 км.), яка  складається з двох сполучених мостів довжиною 660 и 340 метрів. Будівництво мостів розпочалося 30 серпня 2004 року, та за 4 роки обсяги  робіт виконані всього на 25%.

Нині в Запоріжжі проживає 700 тисяч чоловік. 40 тисяч живуть на лівому березі, 300 – на правому. У часи пік на мостах виникають пробки й добратися додому людям надзвичайно важко.

На думку фахівців, затягування будівництва мостів може призвести до його подорожчання. Кошторисну вартість моста можна сміливо множити на два – адже ростуть ціни на будматеріали, підвищується оплата праці спеціалістів.

За словами генерального директора ВАТ «Мостубуд» Володимира Коротича, головного підрядника будівництва, щороку на київських мостах освоюється понад 500 мільйонів гривень, а за 4 роки для запорізьких мостів знайшлося всього 572 мільйони, тому запланований обсяг робіт виконаний на 25 відсотків:

- До кошторису, що був затверджений 2003 року й складав 1,9 млрд. грн, уже давно час вносити корективи й приводити фінансування у відповідність з реальними цінами. Якщо цього не зробити, запорізькі мости стануть найдорожчим довгобудом України, а транспортне сполучення у великому місті буде паралізоване на довгі роки.

Нині в Україні будуються лише три мости – Подільський та залізничний у Києві, і третій – у Запоріжжі. Однак, архітектори та будівельники стверджують, що аналогів запорізьким мостам немає не лише в Україні, а й на всіх просторах СНД. Такі красиві, технологічно складні й надійні в експлуатації об’єкти нині споруджують лише в розвинених країнах Європи, США, Японії та в Китаї. Запорізькі мости – це вантовий красень з пілоном довжиною 660 метрів (ванти – звиті вісімкою сталеві канати, що тримають з обох боків конструкції моста, пілон – центральна опора), який з’єднає Хортицю з лівобережною частиною міста. Ще один – 340-метровий арковий міст, спроектований за схемою «біжучої лані», перекинеться з острова на правий берег через Старий Дніпро. Загальна довжина автотранспортної магістралі через Дніпро – 9,1 км. Якщо зараз жителі Правого берега (близько 400 тисяч городян, плюс жителі навколишніх селищ) добираються на лівий берег годину-півтори, то новими мостами вони будуть їхати всього 15 хвилин.

Як розповів міський голова, нинішній рік має закласти основу для успішного завершення будівництва у 2010 році. Аби не зірвати графік, необхідно терміново замовити на спеціалізованих заводах у Дніпропетровську та в Кургані понад 5 тисяч тон мостових конструкцій і виконати величезний обсяг будівельно-монтажних робіт. Ще складніше забезпечити виготовлення 13 кілометрів або 723 тон вантових канатів. Технічний супровід запорізького проекту до завершення будівництва пілона вестиме австрійська фірма «ДОКА», яка виграла тендер і уклала з ВАТ «Мостобуд» договір про співробітництво, однак самі ванти будуть звиті в Дюссельдорфі лише за 14 місяців після попередньої оплати замовлення. Тобто затримка з фінансуванням хоча б на місяць може обернутися втраченими роками. Але й це ще не все. Аби монтаж вантового моста розпочався вчасно, потрібно, щоб у лютому 2009 року до одного із запорізьких причалів буксири привели величезний плавучий кран вантажопідйомністю 1200 тон. Однак через хронічне недофінансування та внутрішні проблеми на севастопольському заводі «Севморверф» за кілька років встигли виготовити лише один з трьох понтонів.

До речі, Євген Карташов направив листи кожному народному депутату з проханням допомогти. Минулого тижня в Запоріжжі відбулася акція місцевих мас-медіа в підтримку будівництва нових мостів через Дніпро.

Просимо долучитися столичних журналістів для висвітлення цієї болючої проблеми.

Тел.: Прес-служби в Запоріжжі:

8 (050) 452 68 01 (Тетяна Андріївна)

8 (061) 224 19 65

Телефони ІПП для інформації у Києві:

Тел. /факс.:  234 89 21, Тел. 8 067 467 67 92


2616 раз прочитано

Оцініть зміст статті?

1 2 3 4 5 Rating: 4.33Rating: 4.33Rating: 4.33Rating: 4.33Rating: 4.33 (всього 3 голосів)
comment Коментарі (0 додано)
Найпопулярніші
Найкоментованіші

Львiв on-line | Львiвський портал

Каталог сайтов www.femina.com.ua